Celem działalności większości firm obecnych w internecie jest pozyskiwanie nowych klientów, którzy mogą skorzystać z prezentowanej oferty, a co za tym idzie, zapewnić stosowny zysk. Pomagają w tym tak zwane leady sprzedażowe – czym dokładnie są i co zrobić, aby zdobyć ich jak najwięcej?

Co to jest lead sprzedażowy?

 Na początek krótka definicja, która pozwoli zrozumieć, o czym tak naprawdę jest mowa. Lead sprzedażowy to po prostu klient (indywidualny bądź firma) zainteresowany proponowanymi usługami bądź produktami. Zawiera on szczegółowe informacje na jego temat – między innymi kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) oraz osobiste (imię, nazwisko).

Do tego dochodzą znacznie bardziej rozbudowane dane, które okazują się niezwykle przydatne na etapie tworzenia oraz modyfikowania strategii marketingowej firmy. Mowa tutaj w głównej mierze o:

  • potrzebach zakupowych konsumentów,
  • decyzjach podejmowanych w przeszłości,
  • zachowaniu na stronie internetowej.

Mając na uwadze te informacje, istotnym zadaniem działów sprzedażowych oraz marketingowych firmy jest generowanie leadów. Polega ono na wykorzystaniu firmowego systemu sprzedażowego (CRM), jak również na ciągłym kontakcie z klientem poprzez przygotowywanie i wysyłanie ofert oraz wszelkie działania sprzedażowe. Wszystko po to, aby nakłonić potencjalnych klientów do podjęcia konkretnych decyzji zakupowych, korzystnych z punktu widzenia przedsiębiorstwa.

Jak pozyskiwać leady sprzedażowe?

 Skoro zaprezentowane informacje są tak ważne, warto skupić się na ich zdobywaniu – bez tego trudno wyobrazić sobie prawdziwie skuteczną sprzedaż i budowę pozycji firmy na rynku. Oczywiście nie jest to tak proste, jak się wydaje. Żeby zdobyć leady sprzedażowe, konieczne okażą się odpowiednie narzędzia marketingowe, które trzeba właściwie wykorzystać. Na czym skupić się w pierwszej kolejności?

  • Choć być może nie brzmi to zachęcająco, niezwykle przydatna w tym przypadku będzie odpowiednio przygotowana strona internetowa. Warto skupić się na jej optymalizacji i pozycjonowaniu, tak aby na początek klienci w ogóle mogli się o niej dowiedzieć, a następnie pozostawili po sobie dane kontaktowe.
  •  Jednym ze sposobów na pozyskiwanie leadów sprzedażowych są zaproszenia do zapisania się do newslettera, grup tematycznych, a także stworzenia konta użytkownika. Wiele firm zachęca internautów do tego poprzez obietnicę nagrody, w postaci na przykład kodu zniżkowego, darmowych próbek, e-booków, a nawet konkretnej funkcjonalności strony internetowej.
  •  Nie można zapominać również o wszelkich metodach marketingowych. Niezwykle pomocne okazać się mogą chociażby media społecznościowe, gwarantujące bezpośredni kontakt z klientem. Skuteczny jest też remarketing, a więc angażowanie osób, które w przeszłości skorzystały już z oferty firmy.
  •  Skuteczne zdobywanie leadów sprzedażowych jest możliwe także dzięki Google Ads. To rozbudowany system reklamowy, który pozwala wypromować witrynę w wyszukiwarce internetowej, jak również w serwisach znajdujących się w sieci reklamowej Google. To ponadto dobry sposób na to, aby w stosunkowo krótkim czasie zaznaczyć swoją obecność w sieci.
  • A jeżeli niestraszne są Ci nowe technologie, możesz postawić na automatyzację działań marketingowych. Polega ona na użyciu specjalnych, inteligentnych narzędzi, które zajmą się większością niezbędnych czynności, dostarczając jednocześnie mnóstwo przydatnych informacji. Choć taka strategia wiąże się z pewnymi inwestycjami, może zapewnić spodziewany efekt.

Oczywiście sposobów na pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest więcej. Warto podkreślić, że ich realizacja nierzadko wymaga całego sztabu ludzi, którzy zajmą się poszczególnymi czynnikami oraz działaniami. Z tego właśnie powodu najlepszym rozwiązaniem wydaje się współpraca z cenioną agencją kreatywną, która weźmie na siebie opracowanie strategii, jak również jej wdrożenie. Dzięki temu znacznie zwiększysz swoje szanse na końcowy sukces.