Marketing sklepu internetowego jest jednym z kluczowych elementów e-commerce. Jakich modułów szukać, które pozwolą na sprawne i wydajne zarządzanie reklamą asortymentu oraz przyniosą wymierne efekty w zakresie zwiększonych zysków, ruchu na stronie i mniejszego nakładu pracy?

PrestaShop, poza podstawową wersją, oferuje szereg rozwiązań, które wprowadzają zarówno automatyzację pracy, jak i umożliwiają multiplikowanie zysków. Doskonale to widać w przypadku działań z zakresu marketingu internetowego, w ramach którego dodatkowe moduły do Prestashop mogą przynieść nie tylko rozszerzenie działalności sklepu – np. poprzez dropshipping czy platformy sprzedażowe i porównywarki internetowe, ale także zwiększony ruch na stronie, ograniczenie w ilości czasu poświęcanego na marketing sklepu przy jednoczesnym podniesieniu atrakcyjności i świeżości oferty.

Postaw na poprawną analitykę

W prowadzeniu e-commerce kluczowe znaczenie dla rozwoju ma analityka. Właściwa integracja sklepu opartego o silnik PrestaShop z narzędziami Google Analytics, Ads, Optimize i Google Tag Manager jest odpowiedzialna za poprawne dane w zakresie statystyki ruchu i pochodzenia klientów oraz informacji o produktach i zamówieniach. W efekcie umożliwia podejmowanie trafnych decyzji biznesowych i marketingowych. To z kolei zwiększa współczynnik konwersji i prowadzi do podniesienia zysków.

Czego możesz oczekiwać od takiego modułu? Niezmiernie ważnym zadaniem jest śledzenie ruchu klientów. Moduł Google Integrator wskaże źródła ruchu oraz pozwoli określić czas, po którym źródło wygaśnie. Co więcej, przekaże do Twojego konta Google Analytics informacje o kliencie, produktach, cenach, podatkach oraz ścieżce dotarcia. Pozwoli ustalić statusy zamówień, co zapewni Ci uniknięcie ich wysyłki w przypadku, kiedy nie zostały opłacone. Decydując się na moduł związany z analityką, warto sprawdzić, czy obsługuje on wszystkie rodzaje płatności dostępne na rynku, w tym przelewy bankowe, czeki, płatność za pobraniem, PayPal, CashBill, Przelewy24, PayU, DotPay, płatności ratalne i wiele innych.

Pełna analityka jest kluczowa w przypadku działań związanych z remarketingiem. W ten sposób trafisz bezpośrednio do osób, które już wcześniej odwiedziły Twój sklep lub interesowały się konkretnymi produktami.

Stawiaj także na najnowsze rozwiązania w zakresie analityki Google dla sklepów internetowych tj. DataLayer oraz Enhanced Ecommerce. Dzięki nim będziesz obserwował ruch na stronie oraz zachowania zakupowe klientów także na etapie realizacji i transakcji. Pozwoli Ci to analizować efektywność Twojej oferty oraz skuteczność realizowanej sprzedaży. 

Stosuj banery internetowe z oznaczeniem produktów

Reklama banerowa w internecie jest powszechnie stosowana i ma grono zdeklarowanych zwolenników. Warto wykorzystać ją także do promocji produktów w sklepie internetowym. Dzięki zastosowaniu modułów PrestaShop obsługujących interaktywne banery sprawnie i szybko utworzysz materiały, które wykorzystasz w sliderach, banerach, oknach popup, aranżacjach i lookbookach. Moduł Interaktywne banery pozwala umieszczać materiały w dowolnych miejscach sklepu, w tym w opisach produktów, kategorii, wpisach blogowych, koszyku itp. Ważnym aspektem działania modułu jest możliwość publikacji interaktywnych banerów w wersji mobilnej i desktop.

Co zyskasz stosując interaktywne banery? Zastosowanie ich sprzyja nawiązaniu nowych interakcji oraz komunikacji z klientami. Pozwala także na lepszą widoczność wyselekcjonowanych produktów. Ale nie tylko – w sposób sprzedażowy pokażesz możliwości zastosowania, wskażesz promocje, wywołasz potrzebę posiadania. Co więcej, stosując na materiałach treści przyjazne SEO poprawisz także pozycjonowanie. Masz pełną kontrolę nad banerami – także pod względem ich użyteczności. Dzięki dostępowi do statystyk kliknięć i wyświetleń możesz weryfikować wygenerowane nimi zaangażowanie klientów.

Korzystaj z mediów społecznościowych

Coraz więcej osób poza Facebookiem korzysta także z innych social media do promowania prowadzonej działalności. Na rynku dostępne są moduły pozwalające na integrację PrestaShop z kontem Instagram. To rozwiązanie umożliwia błyskawiczne połączenie sklepu internetowego z kontem i jednocześnie oferuje wiele funkcjonalności w zakresie efektywnego wykorzystania korzyści płynących ze stosowania mediów społecznościowych. Moduł Integracja z Instagramem pozwala na elastyczne ustawianie wyglądu feedu uwzględniające różną liczbę informacji i zdjęć. Feed możesz także lokalizować w dowolnym miejscu na swojej stronie.

Dlaczego warto zintegrować sklep internetowy z instagramem? Oszczędzasz czas wykorzystując automatycznie kilka razy wykonaną raz pracę. Zwiększasz interakcję z klientami oraz szybciej uzyskujesz polubienia i zyskujesz nowych obserwujących.

Zintegruj sklep z porównywarkami

Rywalizacja na rynku e-commerce sprawia, że coraz więcej sklepów internetowych dąży do prezentacji swoich produktów w porównywarkach internetowych. To narzędzie powszechnie stosowane jest przez klientów szukających produktów w konkurencyjnych cenach oraz charakteryzujących się dodatkowymi korzyściami – np. rabatami, możliwością skorzystania z programów lojalnościowych, ceną i terminem przesyłki itp. Prezentacja asortymentu sklepu w portalach sprzedażowych w marketplace staje się kolejnym kanałem pozwalającym na zainteresowanie potencjalnych klientów posiadanym asortymentem.

W tym celu w ramach w ramach oprogramowania PrestaShop pojawia się możliwość skorzystania z modułu Feeder, którego zadaniem jest generowanie plików XML niezbędnych do integracji sklepu z porównywarkami cen i marketplace. Zaletą modułu Feeder jest możliwość tworzenia własnych plików XML zawierających dowolne dane o dowolnej strukturze. Ważnym jest, że dane te można masowo modyfikować i obrabiać na podstawie wybranych cech – takich np. jak marże, mapowanie kategorii i inne. W ten sposób tworzysz tylko pliki zawierające określone informacje – na przykład feedy z kompletnymi opisami poszczególnych produktów lub pliki zawierające jedynie wybrane dane – typu kod produktu, ilość i cena. Przygotowanie materiałów zatem nie wymaga wielogodzinnej segregacji a praca nie jest obciążona błędami.

Moduł Feeder sprawdzi się w przypadku integracji sklepu wykonanego w PrestaShop z platformami typu Ceneo, Facebook, Skąpiec, Google Shopping, Google Merchant Center, Nokaut czy Idealo. Warto podkreślić, że należy wybierać jedynie moduły od takich firm, które dają gwarancję dopasowania do aktualnych wymagań wszystkich obsługiwanych portali. Zaletą generowania plików XML jest otwarcie się na nowe możliwości, jakie daje dropshipping. Dzięki temu zwiększysz dostępność i skalę sprzedaży. Co więcej, dla każdego partnera możesz przygotować feedy z innym zestawem danych.

Źródło: PrestaShow.pl – moduły i wsparcie PrestaShop